Δίαιτα ή διατροφή

Ρόμπου Ανθούλα, Διατροφολόγος - Διαιτολόγος

Αστάθεια ή σταθερότητα στην υγεία μας & στο βάρος μας

Δίαιτα ή διατροφή; Απώλεια βάρους ή περιττού λίπους; Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα που οι πιο πολλοί άνθρωποι στην αγχώδη προσπάθεια τους να απαλλαγούν από τα παραπάνω κιλά που έχουν, δεν μπαίνουν στον κόπο να σκεφτούν.

Ένα πρόγραμμα διατροφής με στόχο την απώλεια λίπους από την φύση του έχει κάποια περιοριστικά χαρακτηριστικά. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορεί να είναι εξαιρετικά αυστηρό και να μην λαμβάνει υπόψη του τις βασικές και ουσιαστικές απαιτήσεις του οργανισμού σε κρίσιμα θρεπτικά συστατικά. Αν κάποιος αδιαφορήσει για αυτά τότε το αποτέλεσμα μπορεί να είναι επιζήμιο για την υγεία και να οδηγήσει όχι μόνο σε απώλεια λίπους αλλά και σε απώλεια νερού, μυϊκής μάζας ή ακόμα και σε ακραίες περιπτώσεις να μειωθεί η οστική πυκνότητα.

Το πόσο μεγάλο είναι το λάθος εφαρμογής ενός εξαντλητικά αυστηρού προγράμματος διατροφής που δεν καλύπτει τις βασικές ανάγκες του οργανισμού θα το καταλάβει κανείς εύκολα από τις άμεσες συνέπειες στην υγεία αλλά και από την επανεμφάνιση των χαμένων κιλών.

Μια αυστηρή υποθερμιδική δίαιτα δεν καλύπτει τις ανάγκες του σώματος σε κρίσιμα βασικά μικροθρεπτικά και μακροθρεπτικά συστατικά, με αποτέλεσμα σύντομα να προκύπτουν ελλείψεις που παρουσιάζονται κυρίως στο κάλιο και το μαγνήσιο, πιο συχνά στο σίδηρο και τον ψευδάργυρο έτσι ώστε σύντομα να παρατηρούνται συμπτώματα ανεπάρκειας.

Για παράδειγμα η έλλειψη σιδήρου είναι μια από τις πιο διαδεδομένες διατροφικές ελλείψεις, ειδικά στις γυναίκες. Το αίσθημα της κόπωσης, η αδυναμία συγκέντρωσης αλλά και η γενικότερη κατάπτωση της λειτουργίας του οργανισμού είναι από τα πρώτα συμπτώματα που παρατηρούνται.

Ένα άλλο κρίσιμο θρεπτικό συστατικό για τον οργανισμό και ειδικότερα για τις γυναίκες είναι το ασβέστιο. Είναι το βασικό συστατικό για την ανάπτυξη και την πύκνωση των οστών. Μια κακή και ελλιπής διατροφή μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλή πυκνότητα των οστών και κατάγματα στους ενήλικες ή και σε αναστολή της ανάπτυξης στα παιδιά και έφηβους.

Μειώνοντας ανορθόδοξα την πρόσληψη της τροφής, εκτός από τις θερμίδες και τα λιπαρά, υπάρχει και μια παράλληλη μείωση της πρόσληψης και άλλων κρίσιμων συστα­τικών όπως οι αντιοξειδωτικές ουσίες, οι βιταμίνες A, Ε και C, το β-καροτένιο και το σελήνιο, που προστατεύουν τις μεμβράνες των κυττάρων από την οξεί­δωση. Η βιταμίνη C παίζει σημαντικό ρόλο στον σχηματισμό κολλαγόνου και συντελεί στην απορρόφηση του σιδήρου. Αν όλα τα παραπάνω συστατικά μειωθούν σημαντικά στον οργανισμό μας λόγω μειωμένης πρόσληψης τότε υπονομεύεται σημαντικά η ίδια η λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

4 2Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι με την εφαρμογή λάθος προγραμμάτων διατροφής, ένα άτομο εύκολα μπορεί να υπονομεύσει την υγεία του και να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα σε αυτή.

Με την βοήθεια του διατροφολόγου ο καθένας μπορεί να μάθει πολύ εύκολα να καταναλώνει τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας και να καλύπτει τουλάχιστον τις Ημερήσιες Συνιστώμενες Προσλήψεις (RDAs/DRIs).

Μαθαίνοντας λοιπόν να τρεφόμαστε υγιεινά, ενισχύουμε το σώμα μας με άμυνες ενώ παράλληλα επιτυγχάνουμε και απώλεια βάρους.

Οι σωστές διατροφικές συνήθειες και η αφομοίωση τους μέσα στην καθημερι­νότητα μας, θα μας επιτρέψουν όχι μόνο να χάσουμε το επιπλέον βάρος αλλά και να πετύχουμε μια καλύτερη λειτουργία του οργανισμού και έναν πιο αποτελεσματικό έλεγχο του βάρους μελλοντικά.

Apertura de cuenta bet365.es